Wzrost popularności dużych telewizorów OLED w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem produktów Samsunga
Zauważalny jest rosnący popyt na duże telewizory na polskim rynku. Analizując statystyki sprzedaży firmy Samsung, można zauważyć, że połowa telewizorów OLED sprzedanych w naszym kraju w pierwszej połowie 2024 roku była wyposażona w ekran o przekątnej 65 cali.
Dynamika sprzedaży telewizorów o przekątnej ekranu wynoszącej 65 cali lub więcej zwiększa się z każdym rokiem, jak pokazują dane wytwórcy elektroniki – Samsunga. Cechą, która coraz bardziej przyciąga konsumentów, jest wysoka jakość obrazu. Jest ona rezultatem nie tylko poprawiającej się jakości treści, ale także postępu technologicznego w produkcji telewizorów, co gwarantuje niesamowite doznania podczas ich użytkowania.
Potwierdzeniem tego trendu są wyniki sprzedaży telewizorów OLED w tym roku. Liczba sprzedanych jednostek prawie podwoiła się w porównaniu do poprzedniego roku, a co drugi zakupiony model to Samsung OLED z ekranem o przekątnej 65 cali. Dział telewizorów o przekątnej ekranu wynoszącej 77 cali stanowi niemal 10% całkowitej sprzedaży. Co więcej, sprzedaż wszystkich modeli Samsung o przekątnej ekranu 80 cali lub większej wzrosła o ponad 20% w pierwszej połowie 2024 roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 roku.
Samsung wprowadził na rynek pięć nowych modeli OLED w bieżącym roku. Dwa z nich, S95D i S85D, są dostępne w różnych wariantach, z przekątnymi ekranów od 48 do 77 cali. Pozostałe trzy modele, S94D, S92D i S90D, są dodatkowo dostępne w wersji z ekranem o przekątnej 83 cali. Dodatkowo, modele z poprzedniego roku – S95C, S92C i S90C – nadal są dostępne na rynku.